آموزش قانون جذب با رویکرد جذب پول و ثروت

محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 5
  • بازدید دیروز : 2
  • بازدید کل : 2390

عشق


فلورانس اسکاول شین: هر انسانی با تشرف به آیین عشق بر این سیاره پای میگذارد. "به شما سفارش میکنم که به یکدیگر محبت کنید" اوس پنسکی در کتاب ارگانوم سوم میگوید: "عشق پدیده ای آسمانی است که دنیای چهاربعدی یا شگفتی ها را به روی انسان می گشاید." در عشق واقعی، انسان فارغ از خود است و هیچ ترسی درخود راه نمی دهد. بدون هیچ چشمداشت یا توقعی محبت میکند. شادمانی او در بخشیدن است نه طلب محبت. عشق همان تجلی خداست و نیرومندترین قدرت جاذبه موجود در دنیا.

عشق پاک، فارغ از خویشتن و به دور از هرگونه انتظار است و در واقع همسنگ خود را به سوی خود جذب می کند. با این وجود کمتر کسی عشق واقعی را درک میکند. انسانی که در مهر و محبت خود ، خودخواه و یا حسود است آنچه را که دوست دارد از دست می دهد.حسد بزرگترین دشمن عشق است، زیرا تخیل از دیدن جذب محبوب به دیگری سر به شورش بر میدراد و در نتیجه به ترس می انجامد و اگر این ترسها خنثی نشوند، بی شک به صورت عینی در می آیند.
 
زنی آشفته و نگران نزد من آمد وگفت: مردی را که او بسیار دوست می داشت به خاط زنی دیگر رهایش کرده و گفته که از ابتدا نیز قصد ازدواج با او را نداشته است. زن از شدت حسد و نفرت در حال انفجار بود وگفت: "از خدا میخواهم که اورا به روز سیاه بنشاند و همین کاری که با من کرد ، آن زن برای او تلافی کند. آخر چطور توانست مرا ترک کنددر حالیکه اینقدر به او علاقمند بودم؟
گفتم:" این دوست داشتن نیست. این نفرت است. و افزودم:" محال است انسان چیزی را به دست آورد در حالی که خودش آن را به کسی نبخشیده است." عشقی در حد کمال بورز تا عشقی در حد کمال بستانی. از این طریق خود به کمال برس . یعنی عشق بی ریا و بدون هرگونه انتظار نثارش کن . بدون ذره ای کینه و نفرت و در هرکجا که هست برایش طلب خیر و برکت کن و دعای خیر خود را بدرقه راهش کن. گفت:" تا ندانم کجاست دعای خیر بدرقه اش نمیکنم." گفتم:" در هر حال این عشق واقعی نیست" و افزودم: هرگاه عشقی که از دل تو برمی خیزد، راستین و واقعی باشد، خواه از این طریق و خواه از طریق دیگری ، عشق راستین و واقعی به خودت برمی گردد. زیرا اگر خدا این مرد را برای تو نمی خواهد پس توهم نباید او را بخواهی و وقتی با خدا یگانه باشی پس از عشقی که حق الهی توباشد جدا نخواهی بود."
چندماهی گذشت، ولی دگرگونی قابل توجهی حاصل نشده بود. هرجند که آن زن مرتیا با خودش کار میکرد. به او گفتم:" هرگاه احساس کردی که دیگر از او آزرده نیستی، او نیز از ظلم خود دست بر میدارد. زیرا تو با هیجان درونی خود آن را به سوی خودت جذب می کنی." آن گاه حکایت برادران هندی را برایش گفتم که هیچ گاه به یکدیگر صبح به خیر نمی گفتند و رد عوض می گفتند " درود بر الوهیت باطن ات!" آن گاه به الوهیت درونی هر انسان و جانوران وحشی درود می فرستادند و هیچ گاه آزار و ناراحتی به آنها نمی رسید، زیرا در هر موجود زنده ای فقط خدا را می دیدند. گفتم:به الوهیت درونی این مرد درود بفرست و بگو من تنها ضمیر الهی تورا می بینم. همان طور که خدا تورا میبیند. کامل و آفریده شبیه او."
زن کم کم احساس کرد تعادل روحی خود را باز می یابد و نفرت درونی اش را نسبت به آن مرد از دست می دهد. آن مرد "کاپیتان" بود و آن زن همیشه او را "کاپ" می نامید. یک روز ناگهان در حضور من گفت: " خدایا برای "کاپ" هرجا که هست طلب خیر و برکت می کنم تا بدرقه ی راهش شود." گفتم:" حالا این عشق واقعی شد و هرگاه تو دایره ای کامل شدی و از هیچ شرایطی آزرده نشدی، عشق او یا همسنگ او به سوی توجذب خواهد شد." در این هنگام آن زن به جایی منتقل شد که تلفن نداشت و من چند هفته ای از او خبری نداشتم . تا اینکه یک روز صبح نامه ای از او رسید که در آن نوشته بود:" ما عروسی کردیم." و شماره تلفن جدید خود را روی آن نوشته بود . بلافاصله به او تلفن کردم و گفتم: تعریف کن ببینم چه اتفاقی افتاد؟
هیجان زده گغت: به راستی یک معجزه روی داد. یک روز صبح که بیدار شدم احساس کردم تمام ناراحتی هایم تمام شده است. همان روز عصر کاپ را دیدم و از من خواست تا با هم عروسی کردیم و تا حالا در عمرم مردی با این همه از خود گذشتگی و صداقت ندیده بودم."
از قدیم گفته اند:
نه هیچ انسانی دشمن توست و نه هیچ انسانی دوست تو، بلکه هر انسان معلم توست.
پس انسان باید غرور و تعصب بی جای خود را کنار بگذارد و آنچه را که هر انسانی به وی می آموزد فراگیرد تا هرچه زودتر آزاد و رها شود. محبوب این زن به او عشق بدون توجه به خویش را یاد داد که هر انسانی باید دیر یا زود آن را بیاموزد.
 
از کتاب : چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

  انتشار : ۴ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 182

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

برای ثروتمند شدن با ما همراه شوید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما